söndag 15 november 2009

The weekend is over..

Helt otroligt vad helgerna går fort nu för tiden... Det var ju nyss fredag.. =) Och efter mitt inlägg i fredags så känns det nu lite bättre igen.. =) Varmvatten har vi, det har läktats tak hela helgen och nu håller vi på att få plåt på det också.. Känns som ett ljus i mörkret.. =)

I går var jag totalt färdig hela dan, låg mest i soffan och slappade, kollade på femte Falk filmen och hade ont i huvudet..
På eftermiddan kom André med barnen och fikade och det var ju inte i går vi träffades.. Ja det är nog ett halvår sen vi sågs sist... Så det var kul!

Sen förberedde jag kvällens middag.. Lena, Anders och Hampus kom hit vid 18 tiden och menyn blev följande..

Förrätt: Räkcrustader



Varmrätt: Potatisgratäng, grillad kycklingfilé och kött med peppar- och bearneisesås och sallad, grillad majskolv och vitlöksbröd

Efterrätt: Mjölkchokladmousse toppad med en klick grädde



Och till det dracks det öl och cider och jag drack vin.. Alkoholfritt Chapel Hill.. GOTT!




Ja det var hur smarrigt som helst och riktiga kaloribomber.... Och desserten som Lena hade gjort var ju helt grym alltså!!

Vi hade TV:n på så vi såg finalen på Körslaget men spelade kort samtidigt.. Blir alltid så långdragna omgångar när vi spelar 500 och jag tror alla var lika trötta så vid 23 tiden var det natti natti.. Och jag kan lova att jag tvärdäckade...

Kände mig rätt utvilad i morse när jag vaknade och tänkte att jag måste sovit djupt och skönt i natt men då berättade Robban att jag hade snarkat rätt rejält i natt??? Vadå, jag?? Nä, jag har inte hört nåt.. =) Men jag har nånting i kroppen som inte vill bryta ut, känner mig hängig, har ont i huvudet och är lite förkyld...

Tog en sväng in till Dollarstore på förmiddan så jag hittade faktiskt en jullöpare och en julkruka som jag ska gå ut och plocka mossa till... Men inte i dag... För nu ska jag tillbringa resten av eftermiddan och kvällen i soffan... =) Ska slå på sista Falk filmen nu...

Vi hörs!

Inga kommentarer: