söndag 29 november 2009

Nä, inte den här gången heller...

I går städade jag och donade lite hemma på förmiddan sen drog jag till Bollnäs och träffade Pilla och var runt i lite affärer... På den köpfria dagen.. Hmm.. Ja inte blev den köpfri i alla fall...
Blev en ny kaffebryggare på Elgiganten, lite smågrejs på Rusta och Albert & Herbert, kattmat och kattsand från Maja & Pluto och en tröja till Robert från Karlsson..

På kvällen åkte vi in till stan och käkade pizza med Tony & Annelie.. Både jag och Robert var rätt trötta så det blev inte så sent..

I dag har jag knappt suttit ner så nu ligger jag i soffan helt slut.. Först jobbade jag ett par timmar sen slängde jag in ingridienser i bakmaskin så grabbarna ute fick färskt varmt bröd till fikat..

Sen skulle jag försöka ge mig på att baka lussebullar.. Hmm.. Det var ju ett par år sen och sist gick det ju åt pipsvängen men jag tänkte att idag.. Ja då skulle det bli fina bullar.. =) Hade handlat allt utom jäst kom jag på så räddaren i nöden Lena kom över med det.. Tack så snällt! Eller inte.. Hahahaha.. Det beror ju på hur man ser det för lussebullarna blev riktiga missfoster... IGEN!! Fast denna gången blev dom inte hårda utan var ätbara men sen såg de ju ut därefter... Ja jag säger då det.. Jag ska nog skippa lussebaket hädanefter och hålla mig till gammal hederlig sockerkaka.. =)



Ja ja, nog om bullarna... Efter det blev det matlagning, köttfärssås och makaroner.. Och nu ligger jag alltså utslagen i soffan.. Och mår illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart... Vet inte varför men hoppas det går över...

Skulle ju ha visat kort på vad vi shoppade i Gävle så här kommer en grej i alla fall..

Lyser fint i vasen va?



I dag har nya ytterdörren kommit på plats och panelen har börjat tagit form.. Så det går framåt.. Skönt!

Nä, nu ska jag fortsätta mitt slöpass i soffan och hoppas att illamåendet går över...

Blir en tidig kväll och hoppas på en bra måndag... =)

Inga kommentarer: