fredag 19 juni 2009

GLAD MIDSOMMAR!!!

Uppe med tuppen i morse och var till Kröken på ett extrainkallat årsmöte ang att vi ska köpa in oss på ett vindkraftverk... Kändes som det inte var helt genomtänkt så det blev nerröstat tack och lov...

Nu ska vi dona på lite hemma innan vi ska tillbaka till Kröken och arrangera ett midsommarfirande.. Hoppas bara att det inte kommer nåt mer regn men det verkar som om det är på väg att spricka upp nu.. Skönt!!

I torsdags kväll efter mitt sista inlägg ringde Laufey och frågade om jag ville komma ner o fika för hon hade gjort tårta eftersom det var Islands nationaldag! Så detta bjöds jag på.... =)




Sååå himla gott!! Och många kalorier... =)


I går morse började jag dagen med att åka till sjukhuset och ta nya leverprover.. Sen gick jag upp till distrikssköterskan och visade mina utslag jag fått... Hela bröstet, magen, ryggen och nu även på armarna... Jo då visade det sig att jag fått en hudsjukdom!!!! MEN NÄR SKA DET TA SLUT EGENTLIGEN??? Tack och lov var den godartad och ska normalt försvinna efter 4-6 veckor... Jag har haft det i 3 veckor nu och det har bara blivit mer så vi får väl se vart detta slutar....
Sen kom Robban in och mötte mig så vi åkte och storhandlade... Snacka om att det var kaos överallt... Hörde till och med att det varit kö på bolaget på eftermiddan så det hade stått en vakt utanför och släppt in en, ut en... Ja jag säger då det...
När jag kom hem städade jag, stekte köttbullar och bakade en mazarintårta... Har aldrig gjort det förut så vi får se om den blir godkänd ikväll...
I går kväll tog vi en promenad ner till Mia, Uffe, Kevin, Agneta och Christer... Så där satt vi ute på glasverandan och tittade ut över havet och de små pippisarna som nyss fötts... Sååå söta... Hade himla skoj.. Så vid 23,30 traskade vi hemåt och mun gick på Robert som aldrig förr... Undra vad han fick i glaset?? Hahahaha....

Vi kommer vara hemma ikväll med lite gäster... Skulle vara hos Per-Åke från början men efter lite ändrade planer så blir vi hemma istället... Kan va skönt de med...

Hörs senare!

Kramen

3 kommentarer:

Mallan så klart! sa...

Glad midsommar gullo... meh... jag ä ju hos dig juh ;) Ska vi hugga in på sillen nu? Hehe. Kramis

Karin sa...

Trevlig Midsommar i efterskott : ) Tack för ditt meddelande i går!! Kram!

Malle sa...

Sillen hoppade jag men en och annan nubbe blev det ju i alla fall.. =)
Kramen