måndag 1 juni 2009

1 juni...

Tänk att det redan är juni, helt otroligt vad detta året har gått fort trots att jag mestadels av tiden varit hemma och varit sjukskriven...
Vaknade av att telefon ringde 08,20 i morse... SUCK!! Och jag som ville sova ut.. Men inte heller... Då ringde grävarn som skulle komma hit och gräva innan vi ska spränga... Men hallååå??? De skulle höra av sig minst en dag innan så vi visste att de skulle komma men nu ringde de alltså och sa att de redan var i Jonskär!! Upp och klä på sig och börja rodda direkt.. Då stod husvagnen ivägen där traktorn skulle förbi så då fick jag ringa till Björn som kom och flyttade på den.. Robert har ju inget drag på sin bil och jag har ingen olja i bilen så den vågar jag inte köra med så då var Björn snäll och kom och hjälpte oss..
Sen grävde de fram både det ena och det andra från backen.. Tydligen så hade de gjort en stenkista här för många år sen så det låg en hel del skrot i backen och 2 campingstolar??? Ja mycket ska man vara med om... Men allt löste sig till slut och det var ju skönt dé så nu väntar vi bara på sprängkillen..

Har varit en himla fin dag i dag men jag har inte mått nå bra... Ont i magen så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart och magen är såååå svullen på mig.. Måste ju bli nån ändring på detta snart...

Arkitekten var här en sväng och kollade läget och gick igenom hur långt han kommit med ritningarna åt oss så de bör snart vara klara...

Sen när Robban åkte till sjukgymnasten tog jag en promenad ner till båten och kollade serienr på båt och motor så den blir försäkrad ordentligt..

Nu har vi precis ätit kyckling och potatis... Gott men magen reagerar direkt... Ja ja.. Vi får se hur det går...

Ha en skön junikväll!

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Ingen rast och ingen ro.. typiskt. Men jag hoppas att du snart mår bättre i din mage! Ta hand om dig! KRAM systra'

Malle sa...

Ja det hoppas jag med... Annars får jag nog gå till doktorn igen...
KRAM