söndag 28 juni 2009

Puh vilken varm dag...

Vaknade strax efter 10 av att det var 28 grader inne.. Inte undra på att jag var på väg att storkna... Upp o koka gröt och åt frulle.. På med bikinin, smorde in kroppen.. Fyllde flaskor med vatten och i med kylklampar i kylbagen.. Sen cyklade jag ner till badstranden... Kändes lite som när jag var liten och när vi cyklade ner till Miludden, stugan vi hade då... Kommer ihåg när vi cyklade ner till stora vägen och precis vid skogskanten ner vid skogsstigen till stugan, där brukade jag plocka grodyngel i diket.. =)

Var inte så mycket folk på stranden, skönt det och det fläktade bra till skillnad om jag skulle legat kvar hemma i trägårn.. Robert är så uppbränd på ryggen sen i går så han visar sig inte gärna ute i solen i dag..
Var i vattnet och svalkade mig lite, det var skönt...
Cyklade hem efter en timma redan, hade inte ro i kroppen att ligga kvar, så jag cyklade förbi Laufey och Björn.. Där fick jag nytt plåster... Ja jag råkade ju göra mig illa igår.. Eller råkade, ja jag vet inte... Började med att jag rev upp låret när vi var ute i båten så jag tokblödde... Sen när vi kommit hem höll jag på att plocka reda på diskbänken och skulle flytta på en stor förskärare samtidigt som jag pratar med pappa i telefon och jag vet inte vad jag tänkte med men jag hade eggen uppåt och skar upp en reva i handen.. gissa om det blödde??? Fy vad ont jag fick... Ja så därför fick jag ett bättre plåster än vad jag hade på...

Duschade av mig och sen åkte vi in till stan, först till Dollarstore, sen till Malin & Sami och fikade.. Vi åkte sen till ICA Alen och handlade en massa grönsaker och frukt sen åkte jag hem och gjorde en stor sallad med alltmöjligt gott i som vi åt av och jag får även matlåda tills i morgon..



I morgon ja, då är det dax för mig att börja jobba heltid igen... Stod ju och stampade i ett vägskäl förra veckan och hade väl mer eller mindre bestämt mig att gå åt ena hållet men nu har jag ändrat mig och väljer att gå åt andra hållet.. Kommer alltså jobba heltid nu 2 veckor fram till semestern sen ska jag gå på ett 4 veckors långt "sommarlov" som Bettan säger.. =) Då ska jag nog mestadels ligga ute o guppa på havet i båten och bli som en pepparkaka tror jag... SKÖÖÖÖÖNT SÖRRNI!!

I varje fall ska jag i väg på torsdag och träffa ett gäng intressanta människor och se vart det leder.. Väntar ju även på ett samtal som kanske kan leda till nåt bra... Vem vet??

Nä, ha en bra kväll folks!

Inga kommentarer: