måndag 28 december 2009

Äntligen hemma!!

Vilken jäkla dag jag haft.. Har ju inte sovit så bra i natt heller, dvs tredje natten på raken utan riktig sömn..
Hade i alla fall ställt klockan så jag kunde ringa Hälsocentralen i morse.. Så jag fick en tid 10,10 inne på jouren...
Var halvt kaos när jag kom dit vid 10, dvs hur mycket folk som helst så jag kom inte in förräns efter 11... Tog en del prover och CRP låg på 90!!! (Ska helst va max 8) så läkaren skickade remiss direkt upp till Hudiksvall för han tyckte jag skulle läggas in.. SUCK!!
Tur att Robert var med mig så vi drog direkt upp till Hudik men jag chansade på att jag skulle få åka hem så vi struntade i att åka hem och packa en väska till mig..

Var uppe i Hudik runt 12.30 och var det halvt kaos i Söderhamn kan jag lova er att det var helt kaos i Hudiksvall på akuten!! Shit vad folk det satt i väntrummet + att det kom in ambulans efter ambulans med tanke på skitvädret utanför...

Ja och innan jag stod på tur hade det nog gått 2 timmar och då kom jag alltså in på ett rum.. Det kom två sköterskor och killen skulle ta blodprover på mig medans tjejen tog blodtrycket och jag hade sånt tryck i blodet så det sprutade rakt ut.. Men sen när killen tagit två rör blod av mig frågade han tjejen vart de tagit vägen och det visade sig att hon hade kastat dom!!! De hade så fullt upp så det slog väl slint i skallen på henne så det var bara att ta nya prover på mig...

Sen kom det in en sköterska och sa att jag skulle upp på Gyn innan jag fick träffa kirurgläkaren..
Så gynläkaren stod och väntade på mig när jag kom dit.. Han förklarade jättebra och undersökte mig väl.. Kollade så allt stod rätt till med bebisen och gjorde ett ultraljud.. Shit vad den har växt... =) Och allt såg bra ut med bebisen och det kändes skönt det...
Fick vänta en stund där på mina papper innan jag återigen gick ner till akuten... Men denna gången behövde jag "bara" vänta en timma innan jag kom in på ett rum igen.. Då kom de och tog nya prover på mig men strax efter kom läkaren...

Han undersökte magen på mig och tarmfickorna känns ju mycket bättre i dag och det är nog tack vare att jag gått på flytande sen i lördags så han sa att han kunde lägga in mig, ge mig antibiotika eller låta mig åka hem! Vad tror ni att jag valde?? Men samtidigt sa han ju att huvudsaken var ju att bebisen var okej och eftersom jag mådde bättre i mina tarmfickor i dag så kunde den höga CRP bero på infektionen med min förkylning så jag skulle åka hem och vila och ta det lugnt...

SKÖNT!!! Och efter att inte varken fått ätit eller ens druckit vatten på hela dan åkte vi förbi Statoil så jag fick köpa mos och en festis.. Men gissa vad gott det var!!

Så nu är vi äntligen hemma och jag är verkligen supertrött... Tar verkligen på krafterna med en sån här dag...

Men huvudsaken är att bebis mår bra och att det går åt rätt håll för mig...

Köpte ett gäng med tidningar som jag ska plöja igenom... Om jag inte somnar.. =)

Hejdå!

Inga kommentarer: