torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

Låg rätt länge i dag, gick nog inte upp förräns efter 11 och det var skönt... Är fortfarande lika förkyld och har ont i skallen så här går man på alvedon...

Måste berätta om ett mysterium här... I går skulle jag koka kaffe och grejen är att kaffebryggaren är helt ny, en OBH Nordica, så den ska ju vara bra... Slog på 6 koppar och efter en stund när jag skulle hälla upp kaffe så var det typ bara två koppar i kannan... Hmmm... Skumt... Det var så starkt så Robban kunde inte dricka det.. Ja ja jag undrade ju vart kaffet tagit vägen men tänkte att det kanske jag som var snurrig och inte slagit på mer kaffe... Jag bryggde i alla fall nytt kaffe för Anders kom också men det var lika starkt...
Ja jag tänkte i alla fall inte mer på det förräns i dag när Lena och Hampus kom hit och jag skulle slå på kaffe.. Jag slog på 6 koppar och efter ca en kvart kom jag på att kaffe borde vara klart.. Tog ut kannan och... DEN VAR TOM!!! Och när jag tittade på hur mycket vatten det var kvar i kaffebryggaren så stod den på nästan 4 koppar... Hmmmm.... What??? Måste ju va nåt fel alltså!! Så med andra ord hade jag ju inte så fel i går utan jag bryggde ju 6 koppar men ut kom bara två!!!
Så på lördag är det jag som åker tillbaka med den här.... Ja man kan ju bli trött för mindre....

Nu ska jag i alla fall gå och duscha och se om jag piggnar till lite...
Har förberett lite käk inför kvällen då vi ska äta nyårsbuffé som Lena och jag gjort.. Grabbarna står för efterrätten så det har de hållt på att dona med under dagen.. Spännande och se vad det blir.. =)

Jag önskar er alla en riktig bra kväll och ett GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer: