lördag 19 december 2009

Julbord på Växbo Krog!

Städade lite på förmiddan, eller ja, så gott det gick här i bygget...
Sen drog vi in till stan strax efter 13 jag, Robert, Lena, Anders och Norling.. Handlade lite innan vi for mot Växbo och Växbo Krog.
Är ju verkligen jättemysigt där och speciellt när det är vinter och snön lyser upp..



Julbordet på Växbo är ju lite speciellt då de gjort de flesta maträtterna på närproducerad mat.. Jag tyckte det var gott men kanske inte värt över 400 kr som det kostade per person..



Dels äter ju jag varken sill, strömming eller fisk överhuvudtaget så det bordet gick ju bort direkt för mig... Men gillade skärgårdsröran.. =)
Varmrättsbordet var väl potatisgratängen en favorit, speciell smak med Jarseost stod det..

Norling beställde in Gös som även det ingick i julbordet..



Efterrättsbordet bjöd på både chokladtårta, jordnötsglass, kanelglass, chokladbollar, knäck, hallonmousse och ja en massa mer godsaker..

Så nog blev jag mätt alltid...

Jag och Lena...



Gänget samlat vid bordet..



Himla mysigt när det börjar bli mörkt i Växbo



Mätta och belåtna åkte vi vidare till Svartvik och Per-Åke där vi blev bjudna på glögg, pepparkakor, ost & kex.. Jättemysigt! Men vi blev inte kvar så länge för dels var vi trötta efter att ha ätit julbord och sen hade Lena och Anders barnvakt till Hampus så vi slirade hemåt...
Skönt att komma hem tyckte jag för jag mår inte riktigt 90.. Hade sprängande huvudvärk och ont i bihålorna tidigare men tog en alvedon så det har känts bättre under några timmar men jag känner nu att det börjar komma tillbaka... Så det är lika bra att bädda ner sig strax...

Eldade en brasa hos Per-Åke



Avslutar med en bild på våra älskade kissemissar som myser på fårskinnsfällen i fåtöljen.. =)



Natti natti!

Inga kommentarer: