lördag 12 december 2009

Simba och jag...

Hade en sån där förmiddag i dag där jag visste att jag hade en hel del att göra men tog mig inte för nåt.. Bara gick runt som i dvala hemma... Men det var himla skönt ute så jag tog med mig Simba ut på promenad.. =) Ja han är ju verkligen för go den katten.. Han följer mig vart jag än går.. =)
Sen gick jag hem och städade och tvättade..

Utanför var det full snurr med att spruta upp isolering på vinden.. Och det gick undan kan jag lova.. =) Skönt!! Nu ska vi nog inte behöva frysa i vinter i alla fall..

Jag tog en tur in till stan til Maja & Pluto och handlade lite för Sotiz fyller 1 år i morgon.. Och då hittade jag adventskalender till katter med kattgodis och mynta i.. Så jag var ju bara tvungen att köpa två stycken... =)

Hem och vilade en sväng innan jag började förbereda maten..

I kväll kom Laufey och Björn så vi åt middag här, provade ett nytt recept, Indonesisk Kycklinggratäng med ris och sallad.. JÄTTEGOTT blev det!! Sen hade Laufey med sig hemmagjord Baileysglass och biskvier!!! Men så gott det var!!! Och något mätt jag är nu då!!!

Våra älskade kissar fick börja öppna sina godiskalendrar och blev mer eller mindre helt tokiga.. Det slutade med att Simba låg över kalendern och skulle öppna varenda lucka med godis i.. Hahaha..



Nä, nu skulle jag vilja gå och lägga mig men Per-Åke kom så jag lär nog vänta en stund med det...

Natti Natti!

Inga kommentarer: