söndag 13 december 2009

Sotiz 1 år!



Idag fyller våran minsting Sotiz 1 år!! Fast han är ju inte så liten längre.. Skulle vilja väga han och se hur tung han är nu egentligen... =)
Jag tror han fattade att han fyllde år för han gjorde allt för att väcka oss i morse.. Han drog i väg med kattgodisasken och hoppade upp på bordet och drog ner Roberts miniräknare och körde runt med på golvet.. Jag var så trött så jag visste varken ut eller in... Vi höll ut till 09,30 i alla fall sen var det bara att kliva upp.. Men... jag hade kunnat legat hela dan kändes det som, så trött var jag..

Strax efter 13 drog jag in på stan på skyltsöndan men helt otroligt alltså.. Det var ju knappt en kotte på stan... Men desto mer plats åt mig i affärerna.. Hahaa..
Köpte 2 julklappar på stan sen fortsatte färden ut till E-Center.. Började på Dollarstore, sen ÖB och sist Barnens Hus och där inne var jag nog över en timma så jag höll på att svimma.. Våran barnvagn hade kommit som vi beställt och då skulle jag provaköra den men blev jättebesviken för jag tyckte den var så ranglig så då bytte de däck på den åt mig till de punkteringsfria men den kändes ranglig då med även fast det var bättre.. Och eftersom inte Robert hann följa med in till stan så ville jag inte bestämma själv utan tog med mig en Emmaljunga katalog hem då jag även provkörde en sådan...
Ja herregud i min lilla låda vilket bestyr det är det här med barnvagn.. Men tur ändå att vi är ute i god tid i fall vi bestämmer oss för att byta märke...

Kom hem från stan, in i röran då det var full fart med att plocka bort pelarna mellan uterummet och vardagsrummet men sååå himla bra det kommer bli när det är klart... Allt är borta nu men nu ska det kläs in, dras el och sättas in spot i limträbalken..

Kan ju i alla fall berätta att det blev en väsentlig skillnad nu när vi isolerat uppe på vinden.. Värmen håller mycket bättre.. Skönt dé!

Efter att vi ätit kasslergratäng gick vi ut och eldade en massa skräp



och helt plötsligt när jag tittade på huset så fick jag se ett huvud som stack ut mellan panelen.. Ja där satt Simba... Så då fick jag ställa dit stegen så han kunde klättra ner.. =)



Nu har jag suttit med Simba i knäet och myst hur länge som helst.. Han är ju sååå himla go och kelig..

Stort grattis till familjen Andersson/Jonsson till den lille sonen!! Vad kul för er!!

Nä, nu ska jag göra kvällen och hälsa på John Blund!

Natti natti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på 1-årsdagen Sotiz! Klart att de inte kan ligga och Sova till halv tio på din födelsedag... skandal, jag håller med ;-)
Kram AK

Anna sa...

Jag har haft många vagnar på 2 år 6 st och den som är bäst är Emmaljunga city krossen=) Den har jag ännu:)

Karin - tvåbarnsmorsan sa...

Tack snälla för gratulationen! Vi kom hem igår med en sååå himla snäll pojke! Otroligt vilken skillnad det kan vara! Dessutom är jag så jäkla pigg så jag blir nästan orolig... Ang. vagn så skulle jag lugnt köpa en Emmaljunga City Cross! Tror dock inte att den har vändbart handtag, vilket är super! Men nu blev det ju ingen sån för oss... de står sig så bra på beg. marknaden också! Kram på dig!