lördag 29 augusti 2009

Ännu en helg...

Jag brukar ju alltid vara på jobbet 07,30 på morgon så jag kommer hem lite tidigare men i går kom jag dit strax före 8 och det innebar ju oxå att jag fick sova några minuter längre och det gör en hel del kan jag lova...
Vi jobbade fram till 11 sen hade vi "grupparbete" och blev även bjudna på lunch så vi gick ut och åt men det var ingen höjdare... Vi fick sluta strax före 15 så då åkte jag till Söderhamn och handlade lite innan jag åkte hem...
Robert var i väg och hämtade mer virke till utbygget och kom hem framåt kvällen...

På kvällen bjöd vi Tony & Anneli så vi köpte hämtmat och åkte hem till dom och åt och kollade på Kristallen på TV.. Det var trevligt, synd bara att jag alltid är så trött på fredagkvällar efter en veckas jobb... Men... Snart kanske jag kan bli lite piggare... =) Om jag slipper pendla så långt oxå vill säga men det ser just nu lovande ut.. =) Så på måndag kommer jag ha fått ett klart besked.. =) NICE =) Och dessutom fick jag en annan fråga som jag blev glad över.. Det visar att de tror på mig.. =) Men jag ska inte ta ut nåt i förskott nu utan lugnt och sansat invänta måndagen...

Vaknade före 7 i morse, helt sjukt men jag kunder verkligen inte somna om... Så jag gick upp och började städa och plocka lite här.. Tvättade, diskade, dammsög, ja you know.. Sånt som måste göras.. Sen tog jag mig en långpromenad, det var skönt! Den promenaden avslutade jag nere hos Mia i stugan.. Så hemfärden blev på fyra hjul, på deras fyrhjuling.. Uffe körde och jag och Mia på varsin sida och kärran bakpå.. Hahaha.. Så Mia följde med hem och klippte mig.. Skönt.. Men börjar bli så mörk i håret igen, har nästan inga slingor kvar så nu kom jag på att jag kanske ska låta bli att slinga det igen på ett bra tag... Ja vi får se...

Snickarn är här så i dag har det hänt en hel del här ute... Skönt de.. =) Väggen är reglad, och nu håller de på med takstolarna...

Här händer de grejer.. =)



Tänk den dan allt är klart!!! Men... Kommer det nånsin bli det?? De som har hus brukar ju säga det att det finns alltid saker att göra...

Ikväll är det ju lyskväll... Är ju såå himla fint att kolla på alla lyktor ut efter havet... Så vi ska ner till Mia & Uffe, Kevin, Agneta & Christer en sväng.. Alltid lika trevligt...

Nä, ha en fin fortsättning på lördagen!

Inga kommentarer: