söndag 2 augusti 2009

I´m back and I´ve found them... =)

Ja så kan det vara när man har semester.. Då har jag inte tid att sitta inne och blogga men nu är jag tillbaka en sväng och ska försöka dra mig till minnes vad som hänt de sista dagarna... =)
Vi var ju som sagt ute och åkte båt i onsdags till Hvitgrund... Jättemysigt..

Mamma i båten



Pappa är kapten



Jag nyvaken i båten... Syns det va?



Robert




I torsdags höll vi på hemma i trädgårn hela dan, klippte gräs, mamma och jag rensa i rabatterna, Robert och pappa fick in sista veden, körde med trimmern.. Ja det blev himla fint.. Tur att mamma och pappa var här och hjälpte oss annars hade det nog sett lika ut fortfarande.. Ja så det tackar vi nåt otroligt mycket för!!
På eftermiddan åkte mamma och jag in till stan och shoppade så efter spring fram och tillbaka var jag helt slut.. Jag köpte bl.a. kläder till Anders och Lenas lille bebbe.. =) Mamma köpte ett par skitsnygga vita 3/4 byxor på Hollywood och nya badshorts till pappa och fina pelargoner till oss....

Vilka fina pelargoner jag fick av mamma...



När vi kom hem hade pappa vägt in en trappa och gjort iordning till gäststugan.. Blev kanonbra!!!

Nya fina trappan...



Vi garnerade tårta och åt... Hade mycket att fira... =)



I fredags gick vi ut i skogen och plockade blåbär... Hittade väl en del men de där satans bärplockarna hade ju varit framme innan oss på vissa ställen.... Men vi var nöjda när vi kom hem...
Efter lunch gick vi ner till badplatsen.. Pappa skulle ju bada i sina nya badshorts.. =) Det var faktiskt 22 grader i vattnet.. Nice =)

Min fina pappa i sina nya snygga badshorts! =)



Robert åkte vid 15 tiden för han skulle upp till Strömsbruk och hämta virke till utbygget... Han hade fixat en lastbil och chaufför så de drog iväg på eftermiddan... Men jag, mamma och pappa stannade hemma för att framåt kvällen åka till Albertina och äta mat... =) Det blev Rödspätta för hela slanten.. Gott sörrni.. =)

Mina fina föräldrar på Albertina



När vi kom hem igen var jag tvungen att gå in och säga hej till lilla bebisen och två mycket stolta föräldrar... Grattis igen.. Såå söt han var...

Robert kom inte hem förräns efter 22 med allt virke och då skulle det lastas av och sen in till stan med lastbilen igen så det blev en sen kväll...

Virkeslasten..



I går åkte mamma och pappa hem... De här dagarna har gått så otroligt fort.. Men vi har ju hunnit med mycket oxå... Vi skulle ha velat att ni stannat längre.... =) Samtidigt är det ju skönt att komma hem när man varit borta flera dar...
Vi for i alla fall före mamma och pappa för vi skulle till Hudiksvall på vårt årliga Gocartrace... =) Tyvärr var det många som hoppade av i år så det blev bara 7 st som körde.. 7 grabbar som alla ville vinna... De började med två kvalheat, sen blev det en "förfinal" som sen avslutades med en FINAL och där kunde jag inte hålla mig så jag hoppade i en cart och var med och fajtades om förstaplatsen.. =)

Robert ledde bra länge med mig hack i häl men efter ca 6 varv blev vi omkörda så Christer Permark vann, Daniel Larsson kom tvåa, Robert blev trea och jag slutade på en fjärdeplats som jag var nöjd med.. Ja med tanke på att jag inte kört på ett helt år och bara hoppade in i finalen.. =)

Gó Emilia sitter mjukt o skönt =)



Finalisterna =)




På kvällen åkte jag ner till Mia och Uffe i stugan för Robert och grabbarna skulle ut på krogen så jag hade lovat och hämta dom men slapp tack och lov.. Jag var bra trött så jag åkte hem vid 22 tiden och däckade i soffan =)

Och tro det eller ej men idag har vi varit ute och hittat KANTARELLER!!! Så jag hittade dom allt till slut.. Hahaha.. Blev en hel del.. Så ikväll ska vi grilla hamburgare och äta en massa kantareller.. =) GOOOOTTTTT!!!!

Jag hittade er till slut... =)




Nu är jag helt slut.. Blir ju så jobbigt när man inte skrivit på ett par dar och ska skriva och berätta allt som hänt.. Ska bättra mig.. Ja för snart är ju semestern slut... Bara en vecka kvar nu och jag har en del inbokat under veckan som kommer och så hoppas jag att jag får svar på jobbet jag sökt... Så håll tummarna....

2 kommentarer:

mamma o pappa sa...

Tack Malin o Robert för fina och soliga dagar uppe hos Er,för båttur med sten och dö säl.Blåbärsplockning och stukad fot och en underbar kväll på Albertina. Vi yns snart igen.Puss och kram mamma och pappa.

Malle sa...

Tack själva... Det var såååå roligt att ha er här! Ja den döa sälen var ingen höjdare.. =) Men verkligen kanon på Albertina.. Hoppas du är bättre i foten.. Syns snart! Älskar er!
Puss & Kram