lördag 8 augusti 2009

Inkompetent personal....

Var så trött i går kväll så jag slocknade redan vid 22 tiden... Vaknade i natt av att Robert drömde att han var i slagsmål och jag blev ju självklart offret eftersom jag låg bredvid... =) Gick bra som tur var men det är farligt att vara i närheten om han ska drömma så där.. Men vad jag vet finns det fler i min släkt som drömmer på nätterna om att de sparkar boll och sparkar till den stackarn som ligger bredvid.. Ja hahahaha... Bäst å passa sig.. =)

I dag är ju bara sååå varmt så jag låg här ute på gräsmattan i knappt en timma och solade men det fläktade inte ett dugg så jag cyklade ner till havet och la mig på bryggan och solade ett par timmar till... Sååå himla skönt.. O så var jag i och badade 2 ggr.. Var 21 grader, skönt och svalkande.. =)

Hem och gjorde lunch, spenatsoppa... Mmmmm så gott och Robban fick äta rester för han gillar ju inte min favvosoppa... =)

Nu har jag varit in till stan en sväng och köpt present till Filip, min systerson, som snart fyller 3 år.. Och då var jag ju tvungen att köpa till Elias med... =) Han fyllde ju i maj och då var vi med och la ihop till en studsmatta... Sen hittade jag en grej till syrran och sen ska jag hitta nåt till Stefan med för han har ju oxå fyllt år..
Sen åkte jag i alla fall in på Lidl.... Jag säger bara INKOMPETENT PERSONAL!!!! Herregud, vart hittar de alla? För de har ju verkligen samlat dom!!!
Det var ett erbjudande på Dra-på-lakan men hittade bara 90x200 och jag ska ha 180x200 så jag frågade en kille som jobbar där (stod förövrigt ny på jobbet på tröjan) om de inte hade 180x200 kvar.. Då ställer han sig och tittar på 90x200 i förpackningen och säger - Jo men om du trixar lite så passar den här med.... ????!!!!! WHAT??? Nä, sa jag den passar inte... -Jo, trixar du lite kommer den att passa säger killen igen... Och jag bara, NEJ det funkar inte förstår du väl... Det här lakanet är till en enkelsäng och jag ska ha lakan till en dubbelsäng... -Jaha, ja men va bra då vet jag att det inte passar vräker han ur sig... Då frågar jag i stället om vindruvorna jag hade i korgen var kärnfria... -Ja jag har fått den frågan förut och jag vet inte kläcker han då... Sen gick han... Och jag gick mot kassan... Då hade han fått gått o satt sig i kassan för det var sån kö och i andra kassan sitter tjejen som måste va totalt körd.. Så fort jag och Robert kommer in så synar hon oss från topp till tå.. Börjar bli såå irriterad på henne så snart kommer jag fråga henne om det står nåt i pannan på mig eller nåt.. Ja ja i vilket fall som helst så frågar killen i kassan psykbruden i andra kassan om hon vet i fall vindruvorna är kärnfria? Hon svarar att hon tror att de INTE är det och då bestämmer jag mig för att inte köpa dom så jag säger till killen att jag inte vill ha dom... -Kan du gå tillbaka med då i så fall när du betalat vräker idioten ur sig???????? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!! Han såg nog på mitt ansiktsuttryck och mitt viskande nej att jag blev chockad så han sa att han kunde göra det sen...

Ja vad ska man säga???

Nu ska jag börja förbereda lite sallad och efterrätt innan vi ska till grannarna och käka lite kräftor..

Ha en fortsatt trevlig lördag!

Pözz & Kram

Inga kommentarer: