söndag 30 augusti 2009

På fest med Simba =)

I går kväll gick vi ner till Mia & Uffe & co och vi fick ju givetvis sällskap dit.. Vår älskade Simba följde med... Ja tänk, han är verkligen sällskapssjuk.. Han ska med så fort vi går nånstans så snart har han väl varit i varenda hus här i Jonskär.. =) Det är ju ändå en bit att gå ner till deras stuga men det var inga problem.. Han pinnade på så bra med sina korta ben så.. =) Såååå söt alltså!!

Simba på väg på fest =)



Han gick och utforskade alla utrymmen som gick och han låg och kurrade och njöt av att vara med bland oss... Men... Han är inte lika kelig hemma... Kan kanske bero på att han förmodligen är rätt trött på "lillebror" Sotiz.. =)
Vi tycker det är jättekul när han följer med oxå, för det visar ju hur speciell han är vår älskade lilla katt..

Simba utanför stugan innan han kom in till oss



Mina älsklingar =)



Uffe, Agneta & Christer



Min goa vän Mia



Sotiz däremot han vågar knappt gå av "gårn" så han vände nere vid vägen när vi gick... Sen sitter han och väntar utanför dörrn tills vi kommer hem och låser upp till han.. TROTS att kattluckan är precis bredvid han.. Men det har han inte förstått förräns i morse då det rasslade till och vips kom Sotiz in genom luckan.. Hahaha... Han kanske inte är så dum ändå.. Nejdå, lilla missen... Du är ju inte så stor än... =) Lilltrollet vårat.. =)

I varje fall hade vi en jättemysig lyskväll nere hos Familjerna Andersson och Högberg.. Det lös otroligt fint ute på havet och runt om i stugorna... =) Ni som inte har varit med om det borde komma och uppleva det.. Såå himla skön stämning och rofyllt måste jag säga.. =)

I dag har det varit full fart igen.. Sov faktiskt till 9 i morse i alla fall och det var väl behövligt.. Eller först slog jag upp de blågröna 06,37 men somnade om... =)
Jag var in till stan en sväng och handlade och köpte ett nytt SP-Fönster som jag hittat på Blocket sen har jag klippt gräset och hjälpt till att lasta på 2 släpvagnar med gammalt virke som ska till tippen...

Robert och snickarn har haft fullt upp och gjort ett bra jobb i dag med... Väldigt effektiv snickare måste jag säga!! Tummen upp flera gånger om!! =)

Så här ser det ut nu.. =)



Nästa helg ska de slå igen taket, sen kommer de och ska spränga här där den stora utbyggnaden blir så nu är det i full gång här på Rondellen... =)

Gokväll!

Inga kommentarer: