söndag 16 augusti 2009

Hemma igen...

Helgen har bara "flöge" förbi... =) I går fm åkte vi in till Brisak i Gustavsberg.. Stefan och barnen åkte och hämtade en motorsåg medans vi skulle in o kika där... Men... Vi hade typ bara hunnit gått igenom kläderna tills de var tillbaka... =) Brisak är som "lilla Ullared" kanske man kan säga... Finns det mesta men ändå inte så billigt.. Men jag shoppade en BH och kalsonger till Robert.. Så nu har jag väl köpstopp ett tag framöver med tanke på hur mycket pengar jag brände på kläder i fredags oxå.. =)

När vi kom hem igen slappade vi en stund och efter lunchen gick vi ner till stranden... Var på väg i och ta ett dopp med syrran och barnen men det tog emot.. Var såå kallt tyckte jag.. Och jag brukar ju inte va den som bangar ett dopp men nu så... Stannade på land ett tag men sen gick jag allt i och det var jätteskönt.. =)

Filip på stranden



Elias kommer upp från badet..



På kvällen grillade vi kycklingfilé och tanken var att vi skulle ha gått ner till Strömma Kanalbar på kvällen för där var det årets kräftskiva i går men lillknatten somnade så vi blev kvar hemma... Och inte gjorde det nåt heller.. Var rätt trött så vi kollade på Sommarkrysset och slappade... =)

I morse kom Gizmo vid 5 tiden och la sig hos mig.. Han är ju bara för go den katten... Då låg jag och kliade han men till slut orkade jag inte mer och ville sova men då kom han med tassen i ansiktet på mig och tyckte jag skulle fortsätta klia.. =) Precis likadant gör Simba.. =) Smarta kissar... Och jag har aldrig varit med om nån katt som Gizmo som pratar så.. hela tiden... Undrar vad han säger egentligen??

Go Gizmo =)



På förmiddan i dag firade vi Filip med glasstårta eftersom han fyller 3 år på fredag och sen städade syrran och Stefan huset och jag hjälpte oxå till lite.. =)
Stefan, barnen och Gizmo körde mig till centralen för min buss gick klockan 14... Och den var precis "knökfull" kan jag lova... Skitjobbigt men jag var nog den enda som fick ett säte själv och tur var väl det... Jobbigt att sitta bredvid folk man inte känner... Det hostades och snörvlades lite varstans i bussen och precis innan jag skulle gå av i Söderhamn var det nån som måste lagt av en riktig lönnmördare... Hade det inte varit bättre att gått på toan och släppt en sådan kanske??? Nä fy för bussar... Men nu är jag i alla fall hemma...

Haft en jättebra och mysig helg men kan konstatera att jag inte fick nå kort på varken syrran eller Stefan... Ja ja.. Nästa gång kommer ni inte undan.. Hahaha...

Tack för en supermysig helg! Jag älskar er alla!

Hmmm... Förresten... Vi köpte med pizza hem när Robert hämtade mig... Bara det att det kändes konstigt när jag ätit och fick se att jag bitit sönder en tand så nu är det bara att ringa tandläkaren i morgon.... SUCK!!!

Tjing!

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Tack själv!! Och tack för de fina presenterna barna' fick! Så mysigt att ha dig här, en helg går så fort bara..
Jag fastnar nog inte på kort innan du skickat det där kuvertet .. ;)
P&K syrran